Op 13 april van 16:00 tot 18:00 uur organiseert Project Fruitvooruit.nl een #Trotsopdefruitteler social mediatraining op de Fruitteelt Vakbeurs in Houten. De imago-campagne van de fruitsector maakt onderdeel uit van Fruitvooruit.nl. Deze campagne informeert consumenten en particulieren over fruit, de teelt en de telers die daar hard aan werken. Ook u kunt hier een bijdrage aan leveren door uw bedrijf via social media te promoten. De #Trotsopdefruitteler social mediatraining is een goede gelegenheid om te starten met social media en is vrij toegankelijk voor iedereen. Ook voor telers en bedrijven die al gebruikmaken van Facebook, Instagram en/of LinkedIn is deze training erg leerzaam. Samen met de trainer wordt er gekeken naar het huidige social mediagebruik en wordt daarop ingespeeld. Voor vragen of aanmelding kunt u terecht bij Lily van Lavieren, lvlavieren@nfofruit.nl.

Fruitteelt op de Bloesemtocht
Vanaf 1 april is de Rode Kruis Bloesemmaand gestart in West-Betuwe. Een volledige maand lang kunnen wandelaars langs de mooiste boomgaarden met bloesem lopen. Tijdens de wandeling zullen zij langs verschillende informatie komen. In het kader van de imago-campagne heeft Project Fruitvooruit.nl borden met fruitsoorten, teelondersteuning en weetjes geplaatst op de routes. Wandelaars ontdekken tijdens het wandelen meer over bloesem en de fruitsector en kunnen door middel van QR-codes meer informatie krijgen over het desbetreffende bord.

De gekleurde informatieborden zijn t/m 30 april te bekijken. Meer informatie over de bloesemmaand en de routes vind u hier.