Veel leden maken zich, op basis van eerder ervaringen, zorgen over het krijgen van een BSN-nummer bij één van de 19 RNI-loketten. NFO heeft hierover gesproken met de landelijk manager van de RNI-loketten. In één van de komende nummers van Fruiteelt vindt u een interview met deze manager. Ook hebben we afspraken gemaakt om leden die geen afspraak kunnen maken, te helpen. Dat werkt als volgt:

  1. U probeert eerst zelf een afspraak te maken met het RNI-loket bij u in de buurt. Doe dit 4 tot 6 weken voordat de mensen naar Nederland komen.
  2. Als het online niet lukt, belt u met de gemeente die het RNI-loket verzorgt en probeert u telefonisch een afspraak te maken.
  3. Als dat ook niet lukt probeert u een ander RNI-loket. Kies dan bij voorkeur niet voor één van de grote steden (Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam). Zij zijn het meest overbelast.
  4. Als dat ook niet lukt belt u met Sabina Hervij van de NFO, tel (079) 368 13 00. Zij gaat dan proberen alsnog een afspraak voor u te maken. Zij doet dit exclusief voor NFO-leden.
  5. Als dat ook niet lukt schakelen we als NFO met de landelijk manager en gaat hij het regelen.

Verder nog de volgende tips:

  1. Vul voor u naar de afspraak gaat, samen met uw medewerker de formulieren in op de computer en print deze uit. Dan verloopt de inschrijving vlotter.
  2. Als u een afspraak heeft staan maar u gaat tóch niet naar de afspraak toe (om wat voor reden dan ook), annuleer dan de afspraak. Dan komt het gereserveerde tijdsslot vrij voor een andere persoon en een collega-ondernemer. De toch al drukke loketten vinden, begrijpelijkerwijs,  een ‘no show’ heel erg vervelend.

 

Dit bericht is geplaatst op donderdag 9 juni 2022 - 16:51