‘Junami, de slimste appel in de zomer’, dat is de nieuwe slogan van de Junami-campage die nu van start gaat. Inova Fruit heeft de campagne voor Junami verschoven naar de zomermaanden van 2022. Opvallend, omdat deze periode normaal gesproken niet het hoogtepunt is voor Nederlandse appels.
In de campagne ligt de nadruk op de gezonde stof floridzine die in de schil van Junami in relatief hoge gehaltes voorkomt. Floridzine helpt onder andere bij het geleidelijk vrij laten komen van natuurlijke suikers in het lichaam, zodat je na het eten van Junami een langdurige energieboost krijgt.
Het WUR-onderzoek waarop Inova Fruit zich baseert stamt al uit 2006, maar nu is ook de consument ‘klaar’ voor dit soort informatie. “Consumenten zijn veel bewuster bezig met gezondheid en welzijn dan destijds in 2006”, licht Marleen Stegeman namens Inova Fruit toe.
Overigens komt floridzine met name in de schil voor en in twee keer zo hoge concentraties als in de andere onderzochte appels.
Met radiospotjes op Q-music, uitingen op social media en een winacties voor consumtenten richt Inova Fruit zich op de actieve en sportieve consument.