Het idee Filefruit kon direct op bijval rekenen van het Nationaal Actieplan Groenten & Fruit (NAGF) en partners uit de fruitsector (Fruitmasters, the Greenery en Vogelaar Vredehof).
Afgelopen maandag 16 september is deze gezamenlijke Filefruit campagne gestart.
Deze actie staat in het teken van het eten van fruit onderweg als nieuw eetmoment. Maar liefst 7 op 8 volwassenen eet onvoldoende fruit. “Als je op meer momenten van de dag fruit eet, kom je makkelijker aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit van 200 gram”, aldus Karin Bemelmans, coördinator van het NAGF. “Met de Filefruit-campagne willen we bereiken dat iedereen in de namiddag op weg naar huis kiest voor fruit om de lekkere trek te stillen. Een goed moment voor een lekkere frisse Nederlandse appel of peer”, vindt Gerard van den Anker, voorzitter van de NFO.
De campagne Filefruit loopt van maandag 16 t/m zondag 29 september. Tijdens de campagne is een speciale radiospot te horen op Qmusic en Skyradio. Ook zal op social media en in verschillende verkeersapps aandacht aan Filefruit worden geschonken, onder meer op Weerplaza en Buienalarm. Op donderdag 26 september is er nog een flitsende actie, waarbij een Filefruit-promotieteam in de namiddag appels en peren uitdeelt aan automobilisten op weg naar huis. Dan worden ook de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek naar eetgedrag achter het stuur. Bij deze actie haakt onder meer bedrijfscateraar Vitam aan, die ook wil stimuleren dat werknemers Filefruit meenemen voor onderweg.
De NFO en het NAGF roepen alle AGF-bedrijven op om zich bij de Filefruit-campagne aan te sluiten op social media. Gebruik hierbij #filefruit, eventueel aangevuld met #lekkerfruitvooronderweg en #gavoorkleur. Kijk voor meer informatie, de radiospot en een animatie op www.filefruit.nl.
Filefruit is onderdeel van De Fruitigste-campagne en op initiatief van de NFO uitgegroeid tot een gezamenlijke actie met het NAGF, FruitMasters, the Greenery en Vogelaar Vredehof.