De bezorging van ons blad Fruitteelt in Nederland verloopt al langere tijd wat rommelig. PostNL kan de dienstverlening die ze beloven, steeds minder waarmaken. Te vaak valt de Fruitteelt niet op vrijdag of zaterdag op de mat of in de bus. We hebben hier al meerdere keren contact over gehad met PostNL, zijn al overgestapt naar andere pakketten met hogere kosten, maar desondanks verloopt de bezorging niet zoals we willen. Het laatste nummer is zelfs, voor zover we het kunnen overzien, nergens op tijd bezorgd. Veel lezers ontvingen het blad vandaag of krijgen het morgen pas.
We kijken nu naar andere oplossingen die betrouwbaar en betaalbaar zijn. We willen graag zo actueel mogelijk blijven en de doorlooptijd tussen productie en ontvangst beperkt houden. We zijn zuinig met uw contributie of abonnementsgeld en willen verhogingen zo beperkt mogelijk doorvoeren. Digitaal verzenden is een optie maar veel lezers hechten aan de papieren versie, die vaak binnen het gezin en bedrijf rondgaat en ook door het personeel doorgenomen wordt. Zo wordt één papieren Fruitteelt vaak door 3 tot 4 mensen gelezen. Daarom blijven we op dit moment (nog) drukken en verzenden. Wat de verdere toekomst brengt weten we nog niet. We hopen u deze week of begin volgende week te kunnen melden hoe we de verzending voortaan vorm gaan geven. Het zou kunnen dat het blad daardoor niet meer op vrijdag bezorgd gaat worden. We houden u op de hoogte!