Op 21 november organiseert Groente&Fruit in samenwerking met diverse partners de bijeenkomst Ondernemen in de tuinbouw ‘Vers Verpakt’.
De consument in binnen- en buitenland wil zo min mogelijk verpakkingsmateriaal om groente, fruit, planten en bloemen. Enerzijds wil de handel best minder gaan verpakken, maar anderzijds heeft dat verpakken ook een functie. Een dilemma, want naast het feit dat verpakkingen milieubelastend (kunnen) zijn, verlengen ze ook de houdbaarheid, voorkomen ze beschadigingen en je kunt ermee communiceren. Toch is het duidelijk dat de berg aan verpakkingen teruggedrongen moet worden.
Op de bijeenkomst krijgt u antwoord op vragen als: Welke consumententrends spelen er op het gebied van groenten, fruit, planten en bloemen met betrekking tot verpakkingen? Wat is de marketingwaarde van verpakkingen? Wat is de verbetering in houdbaarheid door vernieuwde verpakkingsmaterialen? Wat zijn de kosten versus opbrengsten van verpakkingsmateriaal?
Kijk voor meer informatie en aanmelden op gfactueel.nl.