De NFO is onlangs benaderd door de Landelijke LTO Gewascommissie Aardbei met het verzoek om met aardbeien aan te haken bij De Fruitigste-campagne. Inmiddels is deze samenwerking van start gegaan. Met financiering van de aardbeiensector wordt een filmpje gemaakt waarin ‘De Fruitigste-meisjes’ het teeltbedrijf bezoeken van Gerard van den Brand – voorzitter Landelijke LTO Gewascommissie Aardbei.
Doel van het filmpje is ‘feel good’ te creëren rond Nederlands zachtfruit en daarbij in te zoomen op de aardbeienteelt. Dit filmpje wordt ingezet in de week voor Moederdag (12 mei), waar ook in de video naar wordt verwezen. De twee dochtertjes van Gerard van den Brand maken samen met ‘De Fruitigste-meisjes’ een taart voor Moederdag, vol met Hollandse aardbeien en ander zachtfruit.
De NFO gaat met De Fruitigste-campagne voor meer waardering voor de Nederlandse fruittelers en hun product en wil zo het imago van de fruitsector versterken. Ook de aardbeiensector wil de aardbei en de teelt meer promoten. De NFO meent door deze samenwerking het bereik van De Fruitigste-campagne te kunnen vergroten, en verwacht dat dit filmpje het begin is van meer uitingen gezamenlijk met de aardbeiensector.