Het blauwe bessenseizoen is in volle gang. Om de Nederlandse blauwe bes in de spotlights te plaatsen, organiseert Simply the Bes deze week – van 19 tot en met 25 juli – de ‘Week van de Blauwe Bes’. Telers delen onder meer blauwe bessen uit aan maatschappelijke groepen en er worden acties opgezet met de horeca.
De ‘Week van de Blauwe Bes’ wordt georganiseerd om consumenten te laten genieten van de Nederlandse blauwe bes, de vele gezondheidsvoordelen van het product toe te lichten én om de verkoop bij lokale telers te stimuleren. De campagne vormt de opvolger van de ‘Blauw voor jou!’-actie, die het platform vorig jaar organiseerde.
Tijdens de Week van de Blauwe Bes zetten telers maatschappelijke groepen in het blauwe licht. Dan gaat het bijvoorbeeld om dienstverleners, leraren, zorgverleners en politici. De actie krijgt op verschillende manieren vorm. Enerzijds verrassen de telers van Simply the Bes de betreffende doelgroepen in hun eigen omgeving. Anderzijds roepen zij, onder andere via social media, consumenten op om een bakje Nederlandse blauwe bessen te schenken aan bekenden uit de betreffende doelgroepen die het verdienen. Door gebruik te maken van de hashtags #blauwvoorjou en #weekvandeblauwebes kunnen de acties worden gevolgd.
Op zaterdag 24 en zondag 25 juli sluit Simply the Bes aan bij ‘De Fruitigste Dagen’, die worden georganiseerd vanuit De Fruitigste. Ook diverse blauwe bessentelers openen in dit weekend hun deuren.
Ruim tachtig procent van de Nederlandse blauwe bessentelers is aangesloten bij het collectief Simply the Bes. Het platform heeft als doel consumenten kennis te laten maken met de Nederlandse blauwe bes.
Lees meer op simplythebes.nl.