Afgelopen jaren verliep de tegemoetkomingsaanvraag voor faunaschade via het Faunaschade Registratie Systeem. Deze manier van aanvragen is nu vervangen.
MijnFaunazaken is nu uw nieuwe persoonlijke digitale portaal waar u een aanvraag om een tegemoetkoming in faunaschade kunt indienen. Om in te loggen op het portaal (www.mijnfaunazakenbij12.nl) dient u zich daar eerst eenmalig te registreren. U doorloopt hiervoor een aantal stappen. Houd uw IBAN-nummer, KVK-nummer en inloggegevens voor RVO bij de hand. Bent u gemachtigde en doet u de aanvraag namens een grondgebruiker? Zorg er dan eerst voor dat de grondgebruiker geregistreerd is in MijnFaunazaken.
Melden van faunaschade verandert niet
MijnFaunazaken is alleen bedoeld voor het aanvragen van een tegemoetkoming in faunaschade, dus niet voor het melden van schade. Dit doet u op de oude methode via www.faunaschade.nl. Dus besluit u na een schademelding om toch een tegemoetkomingsaanvraag te doen dat moet dit via het nieuwe portaal.
Uw tegemoetkomingsaanvragen van vorige jaren staan niet in het nieuwe portaal, deze kunt u nog wel inzien op faunaschade.nl. Nieuwe aanvragen verschijnen uiteraard alleen in het nieuwe portaal.
RVO koppeling
Binnen MijnFaunazaken haalt u gegevens over uw percelen op bij RVO. Hierdoor kunt u de schadepercelen snel selecteren. Bij een nieuwe aanvraag hoeft u alleen de percelen aan te klikken waar u schade heeft. Bij een wijziging in percelen kunt u de nieuwe gegevens weer ophalen bij RVO. Stel u huurt een perceel volgend jaar waar u geen betalingsrechten van krijgt dan staan deze niet gelinkt in het nieuwe portaal. U kunt dus geen percelen aan uw tegemoetkomingsaanvraag toevoegen die niet bekend zijn bij RVO. NFO heeft aan BIJ12 gevraagd om te bekijken of hier een praktische oplossing mogelijk voor is.
Heeft u vragen over de nieuwe faunaschade methode neem dan contact op met Bij12 via 085 – 486 22 22 (telefonisch bereikbaar op maandag t/m donderdag van 09:00 – 12:00 en van 13:00 – 16:00 en op vrijdag van 09:00 – 12:00).