Filefruit. Een nieuw eetmoment speciaal voor fruit. Als je toch in de file staat, kun je net zo goed meteen een appel of peer eten!
Afgelopen donderdag vond de Filefruit-actie plaats. Tijdens de spits werd fruit uitgedeeld aan automobilisten bij het tankstation langs de A4 bij afrit Hoogmade, en bij bedrijventerrein De Wildeman in Zaltbommel. De ANWB verkeersinformatiedienst schonk eveneens aandacht aan deze actie bij het voorlezen van de file-informatie op de radio. En in veel landelijke en regionale dagbladen stond een advertentie van Filefruit naast het weerbericht.
Doel van de campagne Filefruit is om consumptie van Nederlands fruit te verhogen. Slechts 7 op de 8 volwassenen eet namelijk voldoende fruit. Een oplossing is om vaker en verspreid over de dag een stuk fruit te nemen.
Filefruit is een idee van marketingbureau Dirk Doet. De NFO was er direct enthousiast over. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een gezamenlijke campagne van de NFO met het Nationaal Actieplan Groenten & Fruit (NAGF), ondersteund door FruitMasters, The Greenery en Vogelaar Vredehof bv. De campagne is nog t/m zondag te horen op de radio bij Qmusic en Skyradio.